کتاب ارزیابی نتایج یادگیری در آموزش عالی

به نام خدا

 

 

معرفی کتاب

این روزها، کتاب کم نیست. همچنانکه نویسنده کم نیست. دسترسی به نوشته‌های دیگران هم عموماً در حد یک جستجوی گوگل، ساده است. آنچه می‌تواند ارزشمند باشد، آشنایی با کتاب ها و نویسندگانی است که شناختن آنها می‌تواند دریچه‌ای به یک دنیای تازه باشد. در بخش معرفی کتاب می‌کوشیم از میان انبوه کتاب های مدیریت، مواردی را که با درس‌هاي اصلی یادگیرندگان در ارتباط هستند و می‌توانند مورد استفاده علاقمندان به حوزه های علوم تربیتی و ...  قرار بگیرند را معرفی کنیم.تلاش می‌کنیم در معرفی کتاب ها، به این مسئله توجه داشته باشیم که نویسندگان متعهد به نگرش علمی و کاربردی بوده و آثار آنها، در فضای اقتصادی و فرهنگ کسب و کار ایرانی قابل استفاده باشد. این کتاب ها، اولین بار است که در ایران ترجمه شده است.

معمولاً معرفی کتاب، کامل‌تر و دقیق‌تر و با مروری بر محتوای کتاب انجام می‌شود تا برای  یادگیرندگان، قابل استفاده باشد.  هر نویسنده‌ای سعی می‌کند اندیشه‌ای بسازد که جهان را با معناتر کند. ممکن است نویسنده‌ای در این عرصه بیشتر موفق باشد و نویسنده دیگر کمتر؛ آنچه اهمیت دارد تلاش نویسنده در این زمینه است. در سرزمین ما که میراث‌دار اندیشه‌های بزرگ هستیم نوشتن و ترجمه اثری درخشان و پرمخاطب بسیار سخت است. از همه  اساتید و همکاران بزرگوار خاصه اساتیدی که در تهیه این کتاب نقش داشتند (دکتر وحید فلاح، مدیر محترم گروه دکترا تخصصی برنامه ریزی درسی و فلسفه تعلیم و تربیت و دکتر رضا یوسفی سعید آبادی، مدیر محترم گروه مدیریت اجرایی و.. اعضا محترم هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری) و دانشجویان گروه های دکترا تخصصی  دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری ( مدیریت آموزشی، مدیریت آموزش عالی، کارآفرینی آموزش عالی، برنامه ریزی درسی) که  در ترجمه کتاب ها تلاش مجدانه داشته‌اند سپاسگزارم.

 عشق، انگیزه و امیدی که من در این کتاب ها دیدم مرا برانگیخت تا این کتاب ها را با همکاری دانشجویان ارزشی و همکاران ارجمندم به فارسی ترجمه کنم. قطعا دانشجویان و اساتیدی که در ترجمه کتاب نقش داشته‌اند با این کتاب‌ها  زندگی کرده‌اند. دو مفهوم کلیدی در افکار همه مترجمان، یادگیری و تجربه کردن هستند. وضعیت حاضر، زحمت کشیدن و وقت گذاشتن برای تالیف یا ترجمه کتاب و تلاش مولفان و مترجمان را برای خلق اثر تازه به چالش می‌کشد. نویسنده یعنی فردی اهل تفکر نه اهل نمایش! جایگاه ادب و هنر بویژه نویسندگان و مترجمین دانشگاهی باید به‌ وسیله‌ی آن کسانی که مدعی ادب و هنر و بانی این کارند، حفظ و تثبیت بشود. در ادامه به معرفی هریک از کتاب های آموزشی گروه های مختلف می پردازیم.

 

عنوان كتاب

ارزیابی نتایج یادگیری در آموزش عالی

 

نویسندگان

کارین ترمبلای، دیانا لالانست، دبورا روزیور

2012 میلادی، OECD سازمان همکاری اقتصادی و توسعه

مترجمین

دانشجویان دکتری تخصصی  رشته مدیریت آموزش عالی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری ورودی 95

تحت نظر  

 دکتر مریم تقوایی یزدی  و دکتر رضا یوسفی سعید آبادی    

اعضاء هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری

 

 

کتاب حاضر، در راستای هدف ارزیابی نتایج یادگیری در آموزش عالی، به منظور تکمیل ارزیابی نهادی با ایجاد ارزیابی مستقیم نتیجه یادگیری دانشجویان در سطوح جهانی می‌باشد و به توانمندسازی مؤسسات به منظور مقایسه و ارزیابی عملکرد دانشجویان در بین هم سطحان خود به عنوان بخشی از تلاش‌های قابل توسعه می‌پردازد. این کتاب قابل استفاده اساتید دانشگاه، مدیران دانشگاهی، بویژه دانشجویان مقطع دکترا آموزش عالی و همه کسانی که با رویکرد یاددهی و یادگیری سر و کار دارند مفید می‌باشد.

 

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است